خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی و ویژگی های آن با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 50/116 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فرهنگ عبارت است از ارزشهایی که اعضای یک گروه معین دارند ، هنجارهایی که از آن پیروی میکنند ، و کالاهای مادی که تولید می کنند . فرهنگ را می توان به لحاظ مفهومی از جامعه متمایز کرد ، اما ارتباط بسیار نزدیکی بین این مفاهیم وجود دارد . فرهنگ به شیوه زندگی اعضای یک جامعه معین ، عادات و رسوم آنها ، همراه با کالاهای مادی که تولید میکنند ، مربوط است (گیدنز ، 1383 ، ص 56 ). سنتها ، ارزشها ، شیوه زندگی و سایر ویژگیهای اجتماعی که به آن تعلق داریم ، فرهنگ را تشکیل می دهند ( گنجی ، 1382 ، ص 234 ).
فرهنگ الگویی از مفروضات مشترک است که گروه فرا می گیرد، به طوری که مشکلات انطباق پذیری خارجی و هماهنگی داخلی گروه را حل می کند، و به سبب عملکرد و تأثیر مثبتش معتبر دانسته می شود واز این جهت به مثابه روش صحیح ادراک ، تفکر واحساس در خصوص آن مشکلات گروه، به اعضای جدید آموزش و یاد داده می شود ( شاین ، 1383 ، ص 30 ).
فهرست مطالب
فرهنگ سازمانی
ویژگی فرهنگ سازمانی
انواع فرهنگ سازمانی
سطوح فرهنگ سازمانی از دیدگاه های مختلف
پیشینه تحقیق
منابع