دانلود ppt درمورد بررسی پورتفولیو در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 4139 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | دانلود ppt درموردx |
دسته بندی | دانلود ppt درمورد |
دانلود ppt درمورد بررسی پورتفولیو در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
پورتفولیو چیست
ویژگی کاربردی پورتفولیو
مدیریت پورتفولیو چیست
ساخت پورتفولیو
نمونه پورتفولیو
جمع بندی
بخشی از متن
مقدمه
اگر شما هم دستی در بازار سرمایه داشته باشید، حتما با مفهوم پرتفوی یا پورتفولیو چیست تا حدودی آشنا هستید. البته منظور ما از پرتفولیو تنها بازار سرمایه مثل بورس نیست که این روز ها رونق فراوانی هم گرفته، بلکه می تواند در سایر زمینه ها مثل بازاریابی، تحصیلی و اقتصادی هم معنای خاص خود را داشته باشد.
در اصل پورتفولیو به شکل خاص نوعی از بازاریابی و مدیریت پروژه است که آشنایی صحیح و حرفه ای با آن میتواند تضمینکننده رشد هر تجارتی محسوب شود. در این مطلب راجع به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد .
پورتفولیو چیست؟
پورتفولیو اساسا به معنای تمامی دارایی ها، محصولات، مستغلات، برنامه ها، آثار و توانمندی هایی است که از نظر ارزش در یک بازه زمانی مشخص قابلیت رشد و بازدهی مناسب را خواهند داشت. این مفهوم می تواند شامل مجموعه ای از دارایی های فردی و گروهی مثل سهام، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق قرضه و دارایی های فیزیکی مثل پول نقد، طلا، نفت، سکه یا مهارت ها، توانمندی ها و نمونه کارها یا هر چیز دیگری باشد که می تواند ارزش سرمایه گذاری و سوددهی را داشته باشد.
از نظر تحلیلگران اقتصادی و بازاریابی یک پرتفوی ایده آل شامل طیف وسیع و متنوعی از انواع سرمایه گذاری خواهد بود؛ از اوراق قرضه دولتی گرفته تا سهام کوچک ارزهای بین المللی که در نهایت با یک مدیریت صحیح بازده مناسب را کسب خواهند کرد. یک پورتفولیو کارآمد نمونه ای است که بتواند ریسک کمی برای کار داشته باشد. برای مثال در پرتفو سرمایهگذاری این مفهوم می تواند ویژگی کاربردی زیر را در برگیرد.
و ...
دانلود ppt درمورد بررسی گانت چارت یا نمودار گانت در 25 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 4017 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | دانلود ppt درموردx |
دسته بندی | دانلود ppt درمورد |
دانلود ppt درمورد بررسی گانت چارت یا نمودار گانت در 25 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
نمودار گانت (چارت گانت) چیست؟
اجزای نمودار گانت چارت
تاریخچه نمودار گانت
کاربردها و مزیتهای نمودار گانت چارت برای برنامههای بازاریابی
مراحل تهیه گانت چارت و راهنمای ساخت گانت چارت در اکسل
جمع بندی
بخشی از متن
مقدمه
یکی از مهمترین ویژگیهای پروژههای بازاریابی، همزمان شدن انجام چند کار با یکدیگر، شلوغی و در نتیجه عقب افتادن از تحویل به موقع پروژههاست. نمودار گانت یا گانت چارت علاوه بر اینکه رسم بسیار سادهای دارد و وقت چندانی از شما نخواهد گرفت، تمام کارهای محوله را بر اساس اولویت، مدت زمان انجام و تاریخ شروع و تحویل مرتب خواهد کرد. در نتیجه تمام اعضای تیم بازاریابی با هم یکپارچه شده و میتوانند کارها را طبق برنامه پیش ببرند. به این ترتیب هیچگاه نگران تمام شدن مهلت پروژهها نخواهند بود.
نمودار گانت (چارت گانت) چیست؟
نمودار گانت تصویری گرافیکی از یک برنامه پروژه است. هنری گانت، یک مهندس مکانیک آمریکایی، نمودار گانت را برای اولین بار طراحی کرد. گانت چارت نموداری میلهای افقی است که تاریخ شروع و پایان چند عنصر یک پروژه را نشان میدهد. این عناصر شامل موارد زیر هستند:
• منابع
• نقاط عطف
• وظایف
• وابستگی
نمودار گانت به زمانبندی، مدیریت، نظارت بر کارها و منابع خاص در یک پروژه کمک میکند.
اجزای نمودار گانت چارت
همان طور که گفته شد، این نمودار از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است؛ بنابراین بیایید به ۸ جزء اصلی آن نگاهی بیندازیم، با مطالعه این ۸ عنصر متوجه میشوید که چگونه میتوانید نمودار گانت را بخوانید:
ش لیست کارها یا وظایف: برای توصیف کار پروژه به صورت عمودی در سمت چپ نمودار گانت اجرا میشود و ممکن است در گروهها و زیرگروهها سازماندهی شود.
2. تایم لاین: به صورت افقی در بالای نمودار گانت اجرا میشود و نشاندهنده ماه، هفته، روز و سال است.
ک خط نمایشدهنده تاریخ: خطی عمودی که تاریخ فعلی را در نمودار گانت برجسته میکند.
4. میلهها: نشانگرهای افقی در سمت راست نمودار که اطلاعات مربوط به وظایف شامل میزان پیشرفت، طول مدت، تاریخ شروع و پایان هر وظیفه را نشان میدهند.
5. نقاط عطف: الماس زرد که وقایع مهم، تاریخها، تصمیمگیریها و مرسولههای قابل تحویل را برجسته میکند.
6. وابستگیها: خطوط خاکستری روشنی که کارها را بر اساس ترتیب مشخصی که باید اتفاق بیفتند به هم وصل میکنند.
7. پیشرفت: نشان میدهد که کار و برنامهها تا چه حدی پیشرفت کردهاند و ممکن است توسط٪ کامل یا میله پررنگ نشان داده شود.
8. منابع مقررشده: نشاندهنده شخص یا تیمی است که وظیفه انجام یک برنامه مشخص را بر عهده دارد.
به عبارت سادهتر میتوان گفت گانت چارت شامل اطلاعات جامع زیر است:
و ...
دانلود ppt درمورد بررسی سیستم کانبان در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 4086 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | دانلود ppt درموردx |
دسته بندی | دانلود ppt درمورد |
دانلود ppt درمورد بررسی سیستم کانبان در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه کانبان
سوپر مارکت
وظایف کانبان
اشکال کانبان
انواع کارتهای کانبان
انواع سیستم کانبان
ملزومات سیستم کانبان
اصول کانبان
مزایای پیاده سازی سیستم کانبان
محدودیت های کانبان
گام های لازم برای به اجرا درآوردن کانبان
مزایای طرح کانبان برای ایران خودرو
خلاصه نحوه گردش کانبان
بخشی از متن
مقدمه
معمولاً در هر کارخانه یک سیستم گردش اطلاعات وجود دارد که در قالب فرم هایی حاوی برخی اطلاعات می باشد که به عنوان مجوز تحویل و ارسال کالا بین انبار یا کارگاه های مختلف تولید مورد استفاده قرار می گیرند. مانند استفاده از فرم های درخواست کالا، برنامه تولید و درخواست خرید یا سفارش و...
به طور مثال اگر واحد مونتاژ به قطعاتی نیاز داشته باشد لازم است فرم درخواست کالا از انبار تکمیل و توسط مقام های مجاز امضاء شود و معمولاً این فرم ها در چند نسخه تهیه و بعد از تکمیل شدن امضا های مجاز و دریافت کالا از انبار توسط قسمتی که عهده دار این امر است به بخشهای مختلف کارخانه مانند انبار، تولید(مونتاژ)، حسابداری و... ارسال می گردد.
این امر مستلزم مقدار زیادی کار دفتری می باشد که در کارخانه ها امری معمولی شده و جزیی از سیستم و کار روزمره آنها را تشکیل می دهد.
در شرکت های مدرن و پیشرفته مانند تویوتای ژاپن گردش اطلاعات و روش ارسال و تحویل مواد و کالا بوسیله کانبان صورت می گیرد.
کانبان کلمه ای ژاپنی و به معنی کارت می باشد و عبارت از برگه ای کاغذی و یا کارتی پلاستیکی که درون یک پاکت پلاستیکی شفاف قرار دارد. روی این برگه یا کارت اطلاعاتی در مورد مواد و قطعه و فرایند قبلی است که هنگام تحویل کار توسط فزایندهای بعدی مورد استفاده قرار می گیرد و سودمند خواهد بود و همچنین ممکن است کانبان حاوی اطلاعاتی در مورد سفارش کار یا حمل و نقل باشد. این کارت ها در واقع جایگزین فرم های فوق شدند.
تاریخچه کانبان :
در سال 1930هنگامی که گروه Toyotaعملیات تولید خودرو را شروع کرد *kiichiro دست به اقدام جدیدی زد .kiichiro برای مطالعه سیستم هنری فورد به امریکا سفر کرد و با یافته های جدیدی به کشورش باز گشت .سیستم ارائه شده از سوی او ‚تولید و حمل به طور همزمان در تمام مراحل تولید بود .بنابراین kiichiro مقدمات تولید بهنگام را فراهم نمود .
Taiichi Ohno* معاون اجرایی سیستم تولید تویوتا (TPS)* با سفری که در سال 1956 به آمریکا داشت دیدگاه کاملا جدیدی نسبت به تولید بهنگام پیدا کرد. او در این سفر با سیستم تولید و عرضه به روش سوپر مارکت آشنا شد. او از اینکه می دید مشتریان دقیقا نوع و مقدار جنس مورد نیاز خود را انتخاب می کنند مبهوت شده بود و این روش را تحسین می کرد. سال ها بعد Ohno سیستم تولید خود را به سوپر مارکت آمریکایی تشبیه کرد. هر خط، مشتری قبلی خود سوپر مار کتی برای خط بعدی خود شد.خط بعدی فقط و فقط قطعاتی را که لازم داشت انتخاب می کرد و خط قبلی فقط قطعاتی را که خط بعدی انتخاب کرده بود ‚تولید و جایگزین می کرد.این وضعیت سیستم کششی نام گرفت. Ohnoتعدادی ابزار برای به کار انداختن طرح تولیدی خود ایجاد نمود. معروف ترین این ابزار Kanban است که امکان انتقال اطلاعات را در بین و درون فرایند ایجاد می نماید.
سوپر مارکت :
این ایده بادیدن تصاویری از سوپرمارکت امریکایی بدست آمده که در آن کالاها در مکان های مشخصی چیده شده تا مشتریان براحتی بتوانند آنها را بردارند.
سوپرمارکت به مثابه فروشگاهی است که نگهداری قطعات تولیدی (زیر مونتاژها)را انجام می دهد که معمولا در نزدیکی فرایند تامین کننده قرار می گیرند تا بعد از برداشتن پالت قطعات ،سوپر مارکت برای فرایند تامین کننده‚ کانبان یا جعبه خالی ارسال میکند تا او را از موجودی خود مطلع سازد.معمولا در سوپرمارکتها خطی را بعنوان حداقل موجودی برای هر محصول معین کرده که در صورت رسیدن موجودی به این خط ‚کانبانها شروع به تولید نموده و جایگزین پالتهای خالی در سوپر مارکتها شده .
مسئولیت تحویل قطعات از سوپر مارکت وتحویل آنها به خط مونتاژ نهایی شخصی به نام FEEDER (تغذیه کننده خط مونتاژ)انجام می دهد.
از دیگر وظایف FEEDER :
• برگرداندن پالتهای خالی به جایگاه خود
• انتقال اطلاعات بین خط مونتاژاصلی با زیر مونتاژها جهت اولویت بخشیدن به تولید زیر مونتاژها
و ...
دانلود ppt درمورد بررسی استراتژی زنجیره تامین در 47 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 47 |
حجم | 4303 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | دانلود ppt درموردx |
دسته بندی | دانلود ppt درمورد |
دانلود ppt درمورد بررسی استراتژی زنجیره تامین در 47 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه ای برای مدیریت زنجیره تأمین
تاریخچه مدیریت زنجیره تأمین چیست؟
تعریف دقیق مدیریت زنجیره تأمین چیست؟
فرایند تصمیم گیری در مدیریت زنجیره تأمین
انواع استراتژی های زنجیره تأمین کدامند؟
همسویی استراتژی کسب و کار و استراتژی زنجیره تأمین
اجزای اصلی مدیریت زنجیره تامین کدامند؟
تعریف مدیریت لجستیک زنجیره تامین چیست؟
خلاصه استراتژی زنجیره تأمین و مدیریت آن
بخشی از متن
در این مطلب قصد داریم استراتژی زنجیره تأمین را شرح دهیم و فرآیند های اصلی مدیریت زنجیره تأمین را مشخص نماییم. اجرای استراتژی زنجیره تأمین و لجستیک کالاها و خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها، چالش ها و مشکلاتی با خود به همراه دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است. استراتژی زنجیره تأمین اگر در سازمان بدرستی اجرا شود می تواند مزایای متعددی داشته باشد که در نهایت به مزیت رقابتی پایدار برای شرکت ها مبدل می شود. در آخر به نحوه اندازه گیری شاخص ها و ارزیابی عملکرد و اثربخشی اجرای انواع استراتژی های زنجیره تأمین پرداخته شده است.
مقدمه ای برای مدیریت زنجیره تأمین
سازمان ها در خلا نیستند. هر سازمانی، اعم از شرکت های بزرگ، شرکت های دولتی، یا کسب و کارهای کوچک می خواهند خواسته های مشتریان و سهامداران گوناگون را برآورده سازند. بنابراین نیازمند مواد، تجهیزات، تسهیلات و تأمین کنندگانی از سازمان های دیگر هستند و عملکرد یک سازمان به وسیله فعالیت های سایر سازمان هایی که تشکیل زنجیره تأمین می دهند، تحت تأثیر قرار می گیرد. کارایی و اثربخشی هر سازمانی، حاصل عملکرد مدیریت و ساختار زنجیره تأمین آن سازمان است. رمز بقای سازمان های امروزی در درک و شناخت نیاز مشتریان و پاسخگویی سریع به این نیازها نهفته است. زنجیره تأمین شامل تمامی فعالیت های مرتبط با جریان و مبادله کالاها و خدمات، از مرحله ماده خام اولیه تا مرحله محصول نهایی قابل مصرف توسط مشتری است. این نقل و انتقالات علاوه بر جریان مواد، شامل جریان اطلاعات و جریان مالی نیز می شود.شکل زیر نمایشی کلی از یک زنجیره تأمین را نشان می دهد.
سقف خانه مدیریت زنجیره تأمین که در شکل زیر نشان داده شده، هدف نهایی اجرای استراتژی زنجیره تأمین یعنی رقابت پذیری را نشان می دهد. با گسترش جهانی شدن بازارها، تنها راه ادامه بقاء شرکت ها و سازمانها منوط به افزایش رقابت پذیری و کسب و حفظ مزیت رقابتی پایدار می باشد. برای رسیدن به رقابت پذیری زنجیره تأمین، خدمت به مشتریان باید سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد. امروزه رقابت بین شرکت های منفرد، جای خود را به رقابت بین زنجیره های تأمین داده است. یکی از راه هایی که می توان بوسیله آن رقابت پذیری زنجیره تأمین را ارتقا داد، همسویی استراتژی زنجیره تأمین با استراتژی کسب و کار است که اساس این مبحث را تشکیل می دهد. در ادامه ابتدا استراتژی های مختلف زنجیره تأمین تشریح شده و سپس هماهنگی های سه گانه که برای یکپارچگی استراتژی زنجیره تأمین با استراتژی کسب و کار ضروری می باشند، بیان گردیده و در مطالعه موردی استراتژی زنجیره تأمین مناسب ارائه شده است.
تاریخچه مدیریت زنجیره تأمین چیست؟
مدیریت زنجیره تأمین در دو دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، بازار دارای رفتارهایی با ثبات نسبی در تولید و درخواست های مشتریان دارای تغییرات قابل پیش بینی و بصورت خطی، متغییرهای بازار بطور پیوسته تغییر می کردند، لذا پیش بینی آینده ممکن بود و شیوه های رقابت بصورت بازار دارای حالت غیر اشباع بود و همه می توانستند در بازار حضور داشته باشند. رقابت بسیار کم تا متوسط میان سازمانها موجود بود و بصورت حیطه بندی (کوچک با کوچک – بزرگ با بزرگ) و تنها دغدغه رقابت کسب سود آوری، بوده است.
تفکر غالب در آن زمان تولید منسجم و هماهنگ، همراه با طراحی قوی در محصولات بوده است و سازمانها همواره در کسب و کار خود افزایش تولید را بعنوان یک عامل رقابتی مهم مدنظر قرار می داده اند. در دهه ۹۰ میلادی، به همراه بهبود در فرایند تولید، مدیران به این نتیجه رسیدند که جهت کسب مزیت های رقابتی و جلب رضایت مشتریان خود، دیگر توجه به درون سازمان کافی نیست و برای ادامه حضور در بازار تأمین کنندگان قطعات و مواد باید موادی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست های توسعه بازار سازمان داشته و الگوهای جدید مصرف را شناخته و با انتقال آنها به سازمان، سازمان را در جهت پاسخگویی هر چه بهتر به این نیازها یاری رسانند.
از مهمترین ویژگی های این دهه، از منظر رفتار بازار می توان به مواردی همچون: ثبات و تکرارپذیری کم در خواسته های مشتریان، تغییرات غیر قابل پیش بینی و غیر خطی، تغییرات گسسته متغییرهای بازار، غیر ممکن بودن پیش بینی آینده، اشاره کرد. از منظر شیوه رقابت نیز می توان به مواردی همچون: اشباع بودن بازار و رقابت سنگین و بدون حیطه بندی (کوچک با بزرگ) و دغدغه رقابت به صورت ” بود و نبود ” در بازار، اشاره کرد. با چنین نگرشی، مفاهیم زنجیره تأمین و به تبع آن مدیریت زنجیره تأمین پا به عرصه وجود نهادند و سازمان ها با ایجاد این تحولات در صدد یک برنامه ریزی منسجم برای مدیریت این زنجیره برآمدند.
مهمترین عوامل برای بکارگیری استراتژی زنجیره تأمین در سازمان چیست؟
از مهمترین عوامل رویکرد سازمان ها به زنجیره تأمین را می توان عواملی چون:
بهبود در فرایند تولید و کاهش هزینه ها؛
ایجاد یک محیط پویا و پر تغییر و به تبع آن رقابتی شدن بازار؛
هماهنگ شدن با تأمین کنندگان و توزیع کنندگان جهت پاسخ گویی سریع به نیازها و خواسته های مشتریان نام برد.
ایجاد یک حس مسئولیت در تأمین کنندگان و توزیع کنندگان به عنوان شریانات اصلی سازمان در جهت جلب رضایت هر چه بهتر مشتریان؛
و ...
دانلود ppt درمورد بازاریابی بلادرنگ برنده یا بازنده در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 4074 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | دانلود ppt درموردx |
دسته بندی | دانلود ppt درمورد |
دانلود ppt درمورد بازاریابی بلادرنگ برنده یا بازنده در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
محیط پیچیده بازاریابی
فشار برای شخصیسازی
شمشیر دو لبه دنیای دیجیتال
زمان اقدامی متمایز فرا رسیده است
تحول در فعالیتهای بازاریابی
وقتی برای تلف کردن وجود ندارد
بخشی از متن
مقدمه
مدیران ارشد بازاریابی تخمین میزنند کمتر از ۲۰ درصد افراد در دسترس، مشتری بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. این آمار از نظرسنجی موسسه Accenture از مدیران ارشد بازاریابی صنایع مختلف برگرفته شده است. براساس رویکرد محاسبه هزینه به ازای هر مصرفکننده در دسترس، این رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد میلیارد دلار در هر سال است. بررسیها علاوهبر این حاکی از موفقیت پیشگامان بازاریابی در دسترسی به مشتریان، کنترل خروجیهای بازاریابی، بهبود کیفیت و در نتیجه رشد درآمد است.
مدیران ارشد بازاریابی تخمین میزنند کمتر از ۲۰ درصد افراد در دسترس، مشتری بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. این آمار از نظرسنجی موسسه Accenture از مدیران ارشد بازاریابی صنایع مختلف برگرفته شده است. براساس رویکرد محاسبه هزینه به ازای هر مصرفکننده در دسترس، این رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد میلیارد دلار در هر سال است. بررسیها علاوهبر این حاکی از موفقیت پیشگامان بازاریابی در دسترسی به مشتریان، کنترل خروجیهای بازاریابی، بهبود کیفیت و در نتیجه رشد درآمد است. اغلب بازاریابان واحد بازاریابی سازمان را بهعنوان یک واحد تولیدی نمیپذیرند. از این رو، در چنین سازمانهایی خط تولیدی برای ایدههای خلاقانه هم وجود ندارد؛ اما بخش عملیاتی بازاریابی در واقع شباهت زیادی به یک کارخانه دارد که داراییهای بازاریابی، محتوای مفید و قابل توجه بسیاری تولید میکند. محتوایی که توان جلب توجه مصرفکننده را ندارد یا بهطور کلی از شناسایی گروههای مصرفکنندگان ناتوان است، در واقع بخش بزرگی از داراییهای سازمان را به هدر میدهد. به نظر شما واحد بازاریابی چگونه میتواند محتوای با کیفیتی را برای دستیابی به گروههای مناسب مشتریان تهیه کند؟
بازاریابی بلادرنگ شیوههای تولید ناب را بهمنظور افزایش انعطاف پذیری، مقیاسپذیری، پاسخگویی و کیفیت وارد کارخانه بازاریابی میکند. بررسیهای Accenture نشان میدهد شرکتهایی که در زمینه بازاریابی بلادرنگ موفق عمل کردهاند، در دورههای زمانی یک و سه ساله در مقایسه با همتایان خود نرخ رشد سه برابری را تجربه میکنند. بهمنظور درک هرچه بیشتر این منافع، واحدهای بازاریابی به مدلهای عملیاتی بازاریابی متمایز نیاز دارند که اتخاذ رویکردی یکپارچه نسبت به تحولات دیجیتال از محورهای اصلی آن به شمار میرود.
محیط پیچیده بازاریابی
بازاریابی اکنون در عصر دیجیتال و در قیاس با چند سال گذشته به موضوعی بسیار متفاوت تبدیل شده است. این تفاوتها در مواردی منجر به هدررفت منابع و عدم بهرهوری و در نتیجه تهدید ماهیت واحدهای بازاریابی شده است. این شرایط بهویژه در صنایعی که بهطور مستمر مورد تهدید مولفههای رقابتی نوظهور قرار دارند، محتمل است.کمپینهای تبلیغاتی هم دیگر توان افزایش فروش را از دست دادهاند. این کمپینها بارها و بارها مشتریان نادرست را هدف قرار دادهاند و پیامهای تبلیغاتی ناخوشایند منتشر کردهاند که عاملی برای آسیب زدن به شهرت نام تجاری بوده است. این کمپینها اغلب با تغییرات تمایلات مصرفکننده همگام نیستند. پیامها میتوانند به سرعت به پیامهایی غیرمرتبط تبدیل شوند. این شرایط به محض ظهور محصولی نو و بهدلیل خارج شدن سریع محصولات و خدمات از حیطه توجه مشتری اتفاق میافتد.مدیران ارشد بازاریابی پیامدهای این واقعیتها را به خوبی درک میکنند. به باور آنان از میان تمامی گروههایی که در معرض پیامهای تبلیغاتی کسبوکارهای مختلف قرار میگیرند، کمتر از ۱۸ درصد از مشتریان واقعی آن محصولات و خدمات هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که کمتر از نیمی از مدیران ارشد بازاریابی از درآمدهای حاصل از فعالیتهای بازاریابی رضایت کامل دارند.
فشار برای شخصیسازی
بازاریابان اکنون به خوبی میدانند که ایجاد آگاهی گسترده و استفاده از روشهای پیامرسانی استاندارد، اهمیت خود را از دست دادهاند و جای خود را به سفری اختصاصی برای هر مشتری و تجارب بازاریابی شخصیسازی شده دادهاند. این تغییرات منعکسکننده اطلاع بازاریابان از نقش مصرفکنندگان در شکلدهی به فرآیندهای بازاریابی است. مصرفکنندگان عصر حاضر اطلاعات بیشتری از محصولات و خدمات دارند. آنان دیگر مجبور به پذیرش ایدههای بازاریابان نیستند. دسترسی به اطلاعات بازار از طریق منابع مستقل و کنترل تعاملات بازاریابی به امری بسیار ساده برای آنان تبدیل شده است. رفتارهای این گروه از مصرفکنندگان، بازاریابی شخصیسازی شده را موضوعی غیرقابل بحث کرده است.
اما در کنار اهمیت تجارب شخصیسازیشده برای جلب توجه مشتری، تحویل کالا هم از جمله حوزههایی است که منجر به اتلاف هزینههای بسیاری شده است. انجام بازاریابی مستقیم شخصیسازی شده در کنار اطلاعات کافی از بینشهای مشتری نمونهای از این مشکل است. موضوع گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای بسیاری از سازمانها به شدت چالش برانگیز است. در واقع، ۳۵ درصد از بازاریابان خردهفروشی گزارش میدهند با وجود در اختیار داشتن اطلاعات کافی نمیدانند چگونه از آنها استفاده کنند.با این حال، سازمانها با شخصیسازی هر چه بیشتر ارتباطات بازاریابی به دنبال افزایش فروش هستند، اما خیلی زود متوجه میشوند بدون وجود مدل و قابلیتهای عملیاتی مناسب، بهرهبرداری از مفهوم بازاریابی شخصیسازیشده امکانپذیر نخواهد بود. بدون افزایش اثربخشی عملیاتی، سازمان به چارچوبی از مقیاسهای تجربی در دسترس محدود خواهد بود.
و ...