دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود ppt درمورد برنامه ریزی مسیر شغلی

دانلود ppt درمورد برنامه ریزی مسیر شغلی

دانلود ppt درمورد برنامه ریزی مسیر شغلی در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم4054 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد برنامه ریزی مسیر شغلی در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

برنامه ریزی مسیر شغلی چیست؟

چرا باید برای مسیر شغلی خود برنامه‌ریزی کنیم؟

چگونه برای مسیر شغلی خود برنامه‌ریزی کنیم؟

چگونه برنامه ریزی مسیر شغلی انجام دهید؟

 

بخشی از متن

مقدمه

برنامه ریزی مسیر شغلی فرایندی است که توسط یک کارمند استفاده می‌شود تا دوره‌ای را در سازمان برای مسیر پیشرفت شغلی خود برگزیند. این برنامه‌ریزی شامل شناختن دانش، مهارت، ویژگی‌های فردی و تجربه‌ای برای یک کارمند است تا بتواند به شکل سازمانی یا از طریق ارتقاهای مختلف به پیشرفت برسد.

برنامه‌ریزی مسیر شغلی در شرایطی اتفاق می‌افتد که کارمند به اهداف شغلی، مهارت‌ها، دانش موردنیاز، تجربه و ویژگی‌های شخصی خود نگاهی صادقانه داشته باشد. برای اینکار کارمند باید برنامه‌ای تهیه کند تا بداند در هر کدام از مطالب مطرح شده در چه مرحله‌ای قرار دارد و باید به چه سمتی حرکت کند. در این مبحث در مورد برنامه ریزی مسیر شغلی توضیح خواهیم داد .

برنامه ریزی مسیر شغلی چیست؟

مهمترین قدم برای موفقیت‌های کاری یک برنامه‌ریزی مسیر شغلی متناسب با مهارت‌ها و علایق است. برنامه‌ریزی مسیر شغلی در واقع هدف و مسیر پیشرفتی است که فرد دوست دارد در زمینه کاری خود دنبال کند، و با توجه به اهداف و ماموریت سازمان برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی می‌کند.

اما باید توجه داشت که این برنامه‌ریزی نیازمند شناخت مهارت‌ها و توانایی‌ها، علایق، استعدادها، امکانات سازمان، و ویژگی‌های منحصر به فرد است. هر فردی باید قبل از ریختن هر برنامه و طرحی بداند در چه زمینه‌ای مهارت دارد و شخصیتش با کدام مشاغل همخوانی بیشتری دارد. بنابراین شناخت علایق و توانایی‌ها از ابتدایی‌ترین گام‌های برنامه‌ریزی پیشرفت شغلی است.

شناخت شخصیت و رفتار تاثیر زیادی در انتخاب مسیر شغلی دارد، اگر در مورد تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، توصیه می‌کنیم به صفحه تست شخصیتی مراجعه کنید تا با اطمینان بیشتری مسیر شغلی خود را انتخاب کنید.

چرا باید برای مسیر شغلی خود برنامه‌ریزی کنیم؟

1.         برنامه ریزی مسیر شغلی یک فرآیند مستمر و مادام‌العمر است. به این معنی که کار شما با یکبار برنامه ریختن تمام نمی‌شود و باید همیشه، با توجه به شرایط آن را بهبود دهید. همه افراد در زندگی کاری خود یاد می‌گیرند و آموزش می‌بینند، به همین دلیل، مهارت‌ها و علایق به مرور زمان تغییر می‌کنند. برنامه‌ریزی مسیر کاری باعث می‌شود یک دید کلی نسبت به اهداف و آینده کاری خود داشته باشید و با توجه به آنها و مهارت‌های جدید که فراگرفته‌اید، مسیر کاری خود را بروزرسانی کنید.

2.         برنامه‌ریزی مسیر شغلی باعث می‌شود میان اهداف کاری و سایر اهداف تمایز قائل شوید و برای دستیابی به هر یک از اهداف از روش جداگانه‌ای استفاده کنید. البته این ایجاد تمایز به معنی این نیست که میان هدف‌یابی و برنامه‌ریزی شغلی با سایر برنامه‌ریزی‌ها تفاوت وجود دارد. در این مسیر شما می‌توانید از افراد متخصص و مشاور نیز کمک بگیرید تا مسیر شغلی را آسان‌تر برنامه‌ریزی کنید.

3.         برنامه‌ریزی مسیر شغلی یک هدف بلندمدت است. بسیاری از افراد به این دلیل در کار خود موفق نمی‌شوند که آن را به یک هدف گره نمی‌زنند یا اهداف کاری کوتاه‌مدت انتخاب می‌کنند. اما باید بدانید که انتخاب هدف یک مهارت و هنر است. اکثر مردم اهدافشان را خیلی بزرگ انتخاب نمی‌کنند تا به تغییرات اساسی در زندگیشان منجر شود.

اگر نگاهی به زندگی افراد موفق بی‌اندازید متوجه می‌شوید که این افراد زندگی و آینده خود را به اهداف بزرگ گره زده، برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، و در نهایت به دنبال آن رفته و اجرا کرده‌اند.

اهداف بلندمدت برای اینکه به مرحله اجرا برسند باید نوشته شوند، از نظر قابلیت دستیابی ارزیابی شوند، و در آخر اجرا شوند و در طی آن مدام کنترل شوند.

4.         برنامه ریزی مسیر شغلی باعث انعطاف‌پذیری می‌شود. ممکن است در مسیر پیشرفت شغلی موانعی به وجود آیند که باعث دلسردی شوند؛ به گونه‌ای که از اهدافتان دست بکشید. اما اگر برنامه‌ریزی به درستی و با دقت انجام شود، موانع و چالش‌ها را پیش‌بینی می‌کند و برای رفع هرکدام راه‌حلی ارائه می‌کند و باعث عبور از موانع و افزایش انعطاف‌پذیری می‌شود.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد بررسی چسبندگی قیمت ها

دانلود ppt درمورد بررسی چسبندگی قیمت ها

دانلود ppt درمورد بررسی چسبندگی قیمت ها در 32 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم4249 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد بررسی چسبندگی قیمت ها در 32 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

چسبندگی قیمت ها چیست؟

اقتصاد ما و چسبندگی قیمتی

علل چسبندگی قیمت در اقتصاد ایران

چسبندگی قیمت ها و سیاست گذاری پولی

ورود مجلس و دولت چقدر می‌تواند در شکستن قیمت‌ها موثر باشد؟

 

بخشی از متن

مقدمه

نوسان‌های نرخ ارز در ایران بهانه خوبی برای بالا رفتن قیمت کالاهاست. از زمانی که قیمت ارز به یکباره شتاب گرفت، قیمت کالا‌ها نیز روند افزایشی گرفت. با این حال، بعد از تعدیل نسبی نرخ دلار در بازار، قیمت کالا‌های گران شده هیچ تفاوتی نکرد. برخی از کارشناسان از این مساله با عنوان «چسبندگی قیمتی» یاد می‌کنند.

در باور افکار عمومی در ایران مدتها است که اینگونه تصور میشود که زمانی که قیمت کالا یا خدمات افزایش می یابد، دیگر کاهش نخواهد یافت. این باوری جا افتاده در بین افکار عمومی است و مرور تاریخ نیز حکایت از همین امر دارد که افزایش قیمت در اقتصاد ایران، کاهش بعدی در پی ندارد. اما چرا؟

شاید اگر چند سال قبل بود، مساله چسبندگی قیمت به نظر یک اصطلاح کاملا تخصصی می‌رسید، اما حالا و با شرایط فعلی بازار، چیزی است که عامه مردم می‌توانند آن را درک کنند، اما شاید از عنوان آن اطلاعی نداشته باشند. کمی قبل بود که حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی از چسبندگی قیمت صحبت کرده و گفته بود که عامل گرانی مسکن همین چسبندگی قیمتی است. همین صحبت نشان می‌دهد که دیگر این مساله، یک بحث تخصصی نیست.

اما چسبندگی قیمتی در ایران بیشتر به دو صورت دیده می‌شود. اولین بخش مربوط به زمانی است که قیمت‌ها بالا می‌رود و عامه مردم می‌گویند که قیمت پایین نمی‌آید. یعنی تصور اینکه وقتی قیمتی بالا می‌رود، دیگر خبری از کاهش قیمت نیست. این، بخشی از چسبندگی قیمتی است که نشان از مقاوم شدن قیمت‌ها به تغییر دارد.

بخش دیگر در شرایطی مانند شرایط فعلی اقتصاد ایران است. قیمت ارز بعد از نوسان‌های بسیار، به یک روال کاهشی رسیده، اما خبری از کاهش قیمت کالا‌ها نیست؛ کالا‌هایی که کمی قبل و با افزایش نرخ ارز، روند افزایشی به خود گرفته بودند. در هر دو حال، شناخت ویژگی‌های چسبندگی قیمتی و اطلاع از آن، می‌تواند مردم و فعالان بازار را به دیدی جامع از اقتصاد ایران هدایت کند.

 چسبندگی قیمت ها چیست؟

افزایش قیمتها به شکل مداوم و عدم کاهش قیمت حتی بعد از تغییر شرایط، نمونه بارز مفهوم چسبندگی قیمتها است. مفهومی در اقتصادی که بر اساس تعریف عبارت است از: عدم تمایل قیمت کالا و خدمات برای اصلاح بعد از تغییر شرایط اقتصادی.

چسبندگی قیمت، البته مفهومی پیچیده است و تعریف ساده از آن منجر به عدم درک کامل مکانیزمی است که اقتصاد کینزی برای نشان دادن اهمیت آن تشریح میکند.

چسبندگی قیمتها مانع از حرکت راحت و بلا مانع قیمتها در بازار با تغییر شرایط اقتصادی و تغییر در عرضه و تقاضای بازار است و عمدتا نشان دهنده ناکارآمدی بازار است و همچنین این چسبندگی ممکن است چسبندگی رو به بالا (تمایل قیمت به افزایش و مقاومت در برابر کاهش) یا چسبندگی رو به پایین (تمایل به کاهش و مقاومت در برابر افزایش) باشد.

آنچه امروزه در اقتصاد ایران شاهد آن هستیم شاید بیش از همه چسبندگی رو به بالای قیمتها است و همین امر منجر به آن شده است که افکار عمومی به این باور برسند که "هرچه افزایش یافت، کاهش نمیابد". به خصوص طی سالهای اخیر همواره این امر در اقتصاد ایران بروز و ظهوری آشکار داشته است.

در علم اقتصاد چند عامل احتمالی برای بروز پدید چسبندگی ذکر شده است. از جمله خطای پولی و اطلاعات ناقص در خصوص قیمت ها. خطای پولی اساسا به معنی آن است که افراد پول ملی را اغلب با ارزش اسمی آن به جای ارزش واقعی مورد قضاوت قرار میدهند. برای مثال قدرت واقعی خرید یک پول در دید افراد جامعه پایین تر از ارزش واقعی آن پول قلمداد میشود.

بدون شک یکی از مهمترین عوامل چسبندگی رو به بالای قیمتها در اقتصاد ایران همین امر یعنی خطای پولی است. به خصوص بعد از آن که نرخ ارز در اقتصاد کشور شروع به واگرایی کرد و به یکباره به بیش از 3 برابر رسید این امر بیشتر در ذهن افراد شکل گرفت که قدرت خرید ریال به شدت سقوط کرده است.

در این میان طی سالهای اخیر افزایش میزان عرضه ریال از سوی دولت و بانک مرکزی منجر به بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضای پول در کشور شده است که خود منجر به شکل گیری خطای پول در ذهن افراد است.

بر همین اساس است که همواره در اقتصاد کشور قیمتها تمایل به افزایش دارند و معمولا در برابر کاهش مقاومتهای سرسختانه ای دارند، حتی در زمانی که شرایط اقتصادی به کلی تغییر کرده و عوض میشود. بی اعتمادی به ریال همواره در اقتصاد ایران مانع از آن بوده است که در کوتاه مدت قیمت ها اصلاح شده و بر اساس عرضه و تقاضای واقعی نقطه تعادلی قیمت در بازار به وجود آید.

اما در این میان یک نکته دیگر نیز وجود دارد که خود ناشی از مورد فوق است اما به شکل جداگانه ای تاثیری مستقیم بر بروز چسبندگی رو به بالا در اقتصاد ایران دارد. موردی که نظریه بازیها به خوبی بیان کننده آن است.

این نظریه معطوف به تحلیل رفتار بازیگر عقلانی است. نظریه بازیها که البته پیوندی محکم با ریاضیات و احتمالات دارد در بسیاری از رشته های علوم اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است و اساس آن بر این نکته است که در چه شرایطی بازیگر عقلانی اقدام عقلانی را صورت میدهد.

این نظریه همانگونه که از نام آن پیدا است، بر محور شبیه سازی شرایطی است که بازیگران در آن انتخاب و عمل میکنند. مشهور ترین این شبیه سازیها معمای زندانی است. اما از سوی دیگر معمای شکار برای توضیح شرایط اقتصادی بسیار مناسب تر است.

این معما یا بازی بر این اساس است که: زمانی که چند سگ شکاری در تعقیب یک گوزن هستند، همکاری این سگان با یکدیگر احتمال شکار گوزن را افزایش میدهد، اما هیچ گاه به 100 درصد نمیرساند. در این بین اگر یکی از این سگان خرگوشی را مشاهده کند، با یک محاسبه به این نتیجه خواهد رسید که شکار خرگوش به تنهایی احتمالش از شکار گوزن بیشتر است و بر اساس این احتمال از شکار گوزن منصرف میشود و به دنبال خرگوش میرود.

این معما در تحلیل رفتار مصرف کننده در بازار و تاثیر آن بر چسبندگی قیمت ها به خصوص در ایران بسیار کمک کننده است. در شرایطی که اعتماد به پول ملی روز به روز کاسته میشود و بر اساس تجربیات ترس از افزایش قیمتها همواره هادی رفتار مصرف کننده بوده است، هر کدام از مصرف کنندگان ایرانی با یک محاسبه سود و زیانی، در مواجهه با افزایش قیمت نه تنها از تقاضا کم نمیکنند بلکه منجر به افزایش تقاضا نیز میشوند. احتمال برخورداری از منفعت را در این اقدام بیشتر از هماهنگی با سایر مصرف کنندگان میداند.

این امر همانگونه که گفته شد ناشی از همان بحث بی اعتمادی به قدرت خرید پول و سابقه چسبندگی قیمتها است. بر همین اساس است که در اقتصاد ایران همواره شاهد چسبندگی قیمت ها رو به بالا و تداوم آن طی سالهای اخیر هستیم.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد مدیریت مناظره با جدال احسن

دانلود ppt درمورد مدیریت مناظره با جدال احسن

دانلود ppt درمورد مدیریت مناظره با جدال احسن در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم4130 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد مدیریت مناظره با جدال احسن در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

جدال از نظر لغت

مفهوم شناسی "جدال احسن"

روش شناسی "جدال احسن"

فنون جدال احسن در مدیریت مناظرات

آداب جدال احسن و احتجاج از نگاه اسلام

نتیجه گیری

 

بخشی از متن

مقدمه

بسیاری از افراد در هنگام مناظره ها و جدال ها عنان از کف می دهند، از کوره در می روند و سخنان رکیک و ناصحیحی بر زبان می رانند و رفتارهایی از آنان سر می زند که شرم آور است. خروج از دایره آداب سخن گفتن زمانی تشدید می شود که شخص از سوی طرف مقابل و مخالف استهزاء شود. اگر فرد در مناظرات اجتماعی در خود این توان را نمی یابد که با مخالف به شیوه نیکو سخن گوید از همان آغاز نباید وارد این میدان شود. از آن جا که جدل به هر حال گفت وگویی با قصد چیرگی و منصرف کردن شخص از نظر و رأی خود است می توان آن را یک جنگ دانست. بنابراین باید شخص جدل کننده در هنگام جدل بهترین برخورد و نیکوترین سخن را داشته باشد و از تمسخر کلامی و غیرکلامی بپرهیزد. خداوند متعال در قرآن(نحل:125و عنکبوت:46) برخورد و سخن نیکو را از جمله آداب جدال احسن با دیگران برشمرده و بدان سفارش کرده است. از دیگر آداب اسلامی جدال احسن، رفق و مداراست. شیخ طبرسی، جدل احسن را جدل همراه با رفق و مدارا تفسیر می کند(مجمع البیان) بنابراین جدل کننده باید هماره به گونه ای رفتار کند که به دور از خشونت باشد و نرمی و مدارا با مخاطب را در طول جدل مراعات کند. از آن جا که قرآن حاوی بهترین مطالب حق و استدلال های منطقی است بهتر است که شخص از قرآن برای جدال بهره بگیرد.

جدال از نظر لغت

راغب اصفهانی در تعریف جدال می گوید: «جدال گفت وگو کردن و با یکدیگرسخن گفتن است به طریق ستیزه و نزاع وبه جهت غلبه نمودن بر دیگری وریشه این کلمه از"جدلت الحبل" است یعنی طناب رامحکم کردم و جدال از همین معنا می باشد، گو این که هر یکی از جدل کنندگان دیگری را از دیدگاهش بر می تابد ونیز گفته شده ریشه جدال کشتی گرفتن وافکندن دیگری برزمین سخت می باشد». البته مفسر بزرگ شیعی شیخ طبرسی جدل را به قصد منصرف کردن شخص مقابل از رأی و نظرش تعریف کرده است (مجمع البیان) تا کمی آن را از شدت و حدت جنگی بودن بیرون آورد و به آن لطافت و نرمی بخشد.

مفهوم شناسی "جدال احسن"

همه ما در زندگی فردی و اجتماعی خود با خانواده، بستگان، دوستان، همسایگان، همکاران و... بحث و گفت و گو می کنیم. بدین ترتیب در روابط اجتماعی دائم در موضوع های گوناگون اقتصادی، سیاسی و... به گفت وگو و تبادل نظر می پردازیم. سؤال مهم این است که چرا در بسیاری از این بحث ها، در پایان به جای «وحدت و همبستگی» به اختلافات دامن زده و دوستی ها کمتر و دشمنی ها بیشتر می شود. حقیقت این است که اغلب به جای گفت وگوی سالم و سازنده که قرآن مجید از آن به «جدال احسن» یاد می کند، از شیوه های تخریبی و نامناسب بهره می بریم. جدال احسن یعنی؛ گفت و گو با مخالفان بر اساس شیوه درست و با هدف روشن کردن حقیقت نه بیرون کردن رقیب از میدان و غلبه بر او. از امام صادق(ع) در تفسیر جدال احسن آمده است که مراد از آن جدال با کمک کتاب ا... و قرآن است. (نورالثقلین، ج۳)

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد چیستی جرم در بازار

دانلود ppt درمورد چیستی جرم در بازار

دانلود ppt درمورد چیستی جرم در بازار در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم4221 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد چیستی جرم در بازار در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

جاذبه های جرم شناختی مؤثر در بزهکاری در بازار

نظریه انتخاب عقلانی

نظریه ازهم گسیختگی (بی سازمانی) اجتماعی

نظریه فعالیت عادی

عامل اقتصادی

نظریه انحراف فرهنگی

 

بخشی از متن

مقدمه

به طور کلی ارتکاب جرایم در بازارها و مراکز تجاری از سوی فروشندگان و متصدیان فروش، دست فروشان و نیز افرادی که تحت عنوان تماشاچی یا خریدار وارد بازار می شوند؛ قابل تحقق است. بزه های ارتکابی در بازار را می توان به دو دسته عمده جرایم مالی و غیر مالی قابل تقسیم دانست. هرچند با توجه به جنبه اقتصادی بازار، بیش از همه وقوع جرایم مالی در بازار و مراکز تجاری مورد توجه قرار گرفته و در وهله نخست، تکوین بزه های مالی به اذهان خطور می نماید.‏

در زمینه جرایم مالی، مصادیق بزهکاری از سوی متصدیان فروش به صورت ارتکاب جرایمی چون گرانفروشی، کم فروشی، به‌کارگماشتن کودکان تحت عنوان پادو وکارگر و تخلفاتی چون عدم نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها، عدم ارائه فاکتور فروش و در نهایت تضییع حقوق مصرف کنندگان و همچنین تکوین پدیده هایی چون تکدی گری و دستفروشی رایج و شایع می باشد. از دیگر سو ارتکاب جرایمی چون سرقت، جیب بری، کیف قاپی از سوی افرادی که به هر نحوی در محل بازار در ترددند بر روی خریداران و یا فروشندگان انجام می پذیرد. در مورد جرایم غیر مالی باید اذعان داشت وقوع جرایم جسمی چون ضرب و شتم و نیز جرایم گفتاری چون هتاکی بین فروشندگان و یا خریداران به علت عدم توافق در معامله مورد نظر و یا سوء استفاده فروشندگان متصور می باشد. علاوه بر آن بزه رایج و شایعی که در بازارها صورت می پذیرد؛ ایجاد مزاحمت برای خریداران و بویژه بانوان از سوی برخی افراد که اغلب در بازارها و مراکز تجاری پرسه می زنند، می باشد. از نظر علم جرم شناسی، تحقق بزه در بازار و مراکز تجاری دارای علل و عواملی می باشد که به اجمال می توان موارد ذیل را مورد مطالعه قرار داد.

جاذبه های جرم شناختی مؤثر در بزهکاری در بازار

پیش از بیان جاذبه های تأثیرگذار در وقوع بزه در بازار، بررسی اجمالی نظریات عمومی علم جرم شناسی در ارتباط با علل بزهکاری ضروری به نظر می رسد. البته باید اذعان داشت نظریات جرم شناختی در زمینه علل بزهکاری به طور دقیق و کامل با علل بزهکاری در بازار قابل انطباق نیست. ولی در نهایت می توان نظریات جرم شناختی ذیل را در وقوع بزهکاری در بازار و مراکز تجاری مورد توجه قرار داد: ‏

نظریه انتخاب عقلانی

این نظریه بیشتر به وسیله کورنیش و شناخته می شود و بسیاری از جرم شناسان از جمله هیرشی وجود دارند که حداقل بخشی از این دیدگاه را پذیرفته اند. نظریه انتخاب عقلانی به تشریح انگیزه مجرم برای ارتکاب جرم به عنوان تلاشی برای رفع نیاز ها ی عادی نگاه می کند. این، عقلانیت فرایند تصمیم گیری است که فرصت‌ها را برای رفع نیاز ها، هزینه ها ی بالقوه عمل و سود های پیش بینی شده تعیین می نماید. از دیدگاه نظریه انتخاب معقول ما نیاز به این داریم که تصور نماییم اکثر مجرمین افرادی معقول و منطقی هستند که می توان از ارتکاب جرایم بعدی توسط آنها به‌واسطه افزایش مجازات هایی که امکان دارد متحمل بشوند، ممانعت نمود. در عرصه‌های اقتصادی، عقیده بر این است که اشخاص همیشه به گونه ای عمل خواهند کرد که سود خویش را افزایش دهند.آنان تابع محرک ها و عوامل بازدارنده هستند. لذا بهترین سیاست برای نظام عدالت کیفری سیاستی است که از ارتکاب جرایم با صرف حداقل هزینه های مالی ممانعت بکند.‏

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد محدودیت زنان در گردشگری ایران

دانلود ppt درمورد محدودیت زنان در گردشگری ایران

دانلود ppt درمورد محدودیت زنان در گردشگری ایران در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم4402 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد محدودیت زنان در گردشگری ایران در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت اجرای پژوهش

پیشینه پژوهش

چارچوب تئوریک

روش اجرای پژوهش

یافته های پژوهش

نتیجه گیری و ارائه راهکار

 

بخشی از متن

مقدمه

امروزه صنعت جهانگردی یکی از بزرگترین صنایع جهان و فعالیت نسبتاً پیچیده ای است که چندین بخش جامعه و اقتصاد را دربر می گیرد. تجربه بسیاری از مناطق گردشگری در دنیا در دراز مدت نشان داده که روش برنامه ریزی شده برای توسعه جهانگردی می تواند بدون ایجاد مشکلاتی مهم، فوایدی به همراه آورد؛ برنامه ریزی برای بهره برداری از منابع گردشگری در همه کشورها از جمله کشور ایران با دیرینه ای به قدمت تاریخ و سرشار بودن از جاذبه های طبیعی، تاریخی، باستانی و زیارتی برای رسیدن به جایگاه ویژه ای در این صنعت  اهمیت به سزایی دارد. یکی از محورهایی که می توان در برنامه ریزی به آن پرداخت، گردشگران زن است که یکی از پایه های اصلی این صنعت محسوب می شود. در میان گردشگران، گردشگران زن بخش عمده ای از این صنعت را تشکیل می دهند. با مطالعات صورت گرفته زنان از سه بخش گردشگران ورودی، داخلی و شاغلین در صنعت با پدیده گردشگری در ارتباط هستند. در این مطلب تلاش می کنیم که مشکلات احتمالی که برای زنان در ارتباط با گردشگری وجود دارد شناسایی نماییم تا با نتایج حاصل شده محدودیت زنان شناسایی شده و در جهت رفع آنها بر آییم تا صنعت گردشگری در ایران در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

صنعت مسافرت و جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند. صنعت جهانگردی در سراسر دنیا، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که شکل های دیگر اقتصادی مانند تولید یا استخراج منابع طبیعی به صرفه نیست، بسیار مورد توجه است (گی، 1388: 19).

این صنعت با ویژگی های خاصی که دارد می تواند باعث رشد تمام صنایع و مشاغل در کشورها شود؛ از جمله این ویژگی ها، چتری بودن صنعت گردشگری است؛ این صنعت علاوه بر کسب لذت از جاذبه-های موجود باعث رونق کسب و کارهای دیگر نیز می شود و این توسعه کشور را در سطح کلان به دنبال دارد؛ همانگونه که بیان شد گردشگری می تواند عامل اصلی توسعه کشورها باشد؛ ترکیه در سال های اخیر توانسته با استفاده از گردشگری مسیر پیشرفت و توسعه را کوتاه نماید. این در حالی است که کشور ایران نیز با وجود اشتراکات مذهبی با کشور ترکیه و عناصر منحصر به فرد گردشگری نظیر تنوع فرهنگی، آب و هوا، جاذبه و موقعیت جغرافیایی و... می تواند گردشگری را جایگزین صنعت پر دردسر و پر هزینه نفت کند. اما رشد و توسعه پایدار در بخش گردشگری نیازمند برنامه ریزی و آینده نگری دقیق و روشنی است که تلاش و هم فکری تمام ارگان های کشور را می طلبد.

 یکی از مراحل مهم توسعه گردشگری، تعیین دقیق بازار هدف و شناسایی رقبا است. بازار هدف (گردشگرانی که قصد جذب آنها را داریم) را می توان با توجه به ویژگی های مختلفی نظیر سن، وضعیت جسمانی، جایگاه اجتماعی و...  دسته بندی کرد. از جمله این ویژگی ها، جنسیت بازار هدف مورد نظر است. بر اساس این دسته بندی گردشگران به دو دسته زن و مرد تقسیم می شوند که در کشور ما با توجه به ویژگی های خاص دینی و فرهنگی و اجتماعی مسئله گردشگری زنان (چه گردشگران داخلی، چه ورودی و چه شاغلین این صنعت) اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله به بررسی محدودیت زنان در گردشگری ایران می پردازیم که ضمن شناخت این محدودیت ها بتوانیم هر چه بیشتر زنان را در گردشگری ایران سهیم کنیم.

بیان مسئله:

گردشگری پاسخی به نیاز فطرت جستجوگر انسان، به کشف اسرار زندگی و آشنایی با فرهنگ ملل و فرار از یکنواختی محیط کار و زندگی معمولی است (کاظمی، 1387: 12). از جهتی ارکان نوع انسان همانند بسیاری از پدیده های طبیعی دوتایی است یعنی زن و مرد (زاهدی، 1386: 18). به عبارتی دیگر بخش عمده ای از گردشگران را زنان تشکیل می دهند. حضور زنان در گردشگری به چند طریق صورت می گیرد به عنوان گردشگر داخلی، گردشگر ورودی و شاغلین مرتبط با این صنعت. محدودیت زنان در کشور ایران از دو جنبه برای ایران گردان و شاغلین این صنعت قابل بحث است: از یک جهت قوانین و مقرراتی که با توجه به دین و شریعت ما نوشته شده است و از طرفی عرف و فرهنگ نانوشته و رایجی که بین مردم ما وجود دارد و باعث می شود مردم مناطق مختلف هر یک با واکنش افراط و تفریط با زنان برخورد کنند. البته قابل ذکر است که وجود اسلام و شریعت و این نوع عرف و فرهنگ فوایدی نیز دارد؛ برای مثال استفاده از زنان به عنوان جاذبه جنسی را نمی دهد، یعنی در ایران نمی توان همچون کشور تایلند گردشگری جنسی داشت. البته نباید فراموش گردد که عرف و فرهنگ و قانون کشورمان باعث خدشه دار شدن یکی از تنه های اصلی گردشگری، یعنی زنان می شود و امکان حضور پویا و فعال آنها را در گردشگری از بین می برد و این به معنای حذف بخش عظیمی از بازار هدف (گردشگر) و بازار کار مورد نیاز است.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود