دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

راه های حفاظت از محیط زیست

راه های حفاظت از محیط زیست

راه های حفاظت از محیط زیست

دسته بندیمحیط زیست
فرمت فایلdoc
حجم فایل15 کیلو بایت
تعداد صفحات7
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

حفاظت محیط زیست به هرگونه عملیاتی که برای نگهداری محیط زیست یا جلوگیری از تخریب آن صورت می‌گیرد، گفته می‌شود محیط زیست خود را حفظ کنیم.

محیط زیست ما یعنی زمینی که روی آن زندگی می کنیم، هوایی که از آن تنفس می کنیم و آبی که برای آشامیدن و آبیاری زمین و پرورش ماهی ها از آن استفاده می کنیم. آب، هوا و زمین از بزگترین نعمت های خداوند هستند وظیفه همه ما محافظت از این نعمت ها و استفاده درست از آنهاست.

تحقیق راه های نگهداری از محیط زیست

تحقیق راه های نگهداری از محیط زیست

تحقیق راه های نگهداری از محیط زیست

دسته بندیمحیط زیست
فرمت فایلdoc
حجم فایل150 کیلو بایت
تعداد صفحات8
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

به همه ی محیط هایی که در آن ها نوعی از ،زندگی جریان داشته باشد “محیط زیست ” گفته می شود از جمله : استخر آب،شهر، اقیانوس،کویر و… برای بقای یک محیط زیست،ارتباط متقابل موجودات زنده با یکدیگر و با عوامل غیرزنده،امری لازم و ضروری است.عوامل زنده ی یک اکوسیستم عبارتند از: تولید کننده(گیاهان سبز) مصرف کننده (جانوران) ،تجزیه کننده ها (باکتری ها و قارچ ها )مهم ترین ارتباط جانداران با یک دیگر،ارتباط غذایی است که به صورت زنجیره ی غذایی و شبکه ی غذایی جریان دارد و درنهایت همه ی جانداران کره ی زمین یک شبکه ی غذایی بزرگ به نام شبکه ی حیات را تشکیل می دهند.

نمونه قرارداد مشارکت مدنی خصوصی

نمونه قرارداد مشارکت مدنی خصوصی

نمونه قرارداد مشارکت مدنی خصوصی

دسته بندیفرم و مستندات
فرمت فایلdoc
حجم فایل10 کیلو بایت
تعداد صفحات4
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

(قرارداد مشارکت مدنی خصوصی )

قرارداد مشارکت مدنی ذیل بر مبنای ماده 10 قانون مدنی که عبارت است از

((ماده 10 قانون مدنی :قرارداد های خصوصی نسبت به کسانی که آنرا منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشند نافذ است . ))

مبانی نظری توریسم و اکوتوریسم

مبانی نظری توریسم و اکوتوریسم

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdocx
حجم فایل7.878 مگا بایت
تعداد صفحات79
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

ادبیات تحقیق 7
1-1واژه شناسی توریسم 8
1- 2 تعریف توریسم 8
1-3 اهمیت توریسم 10
1-4 اهداف توریسم 10
1-5 مکاتب توریسم 11
1-6 کارکرد توریسم 12
1-7 توریسم در بستر تاریخ 15
1-7-1تحولات تاریخی توریسم 15
1-7-2 نقش جاده ی ابریشم در رونق توریسم 15
1-8 آثار و ابعاد توریسم 16
1-8-1 آثار فرهنگی توریسم 16
1-8-2 توریسم و ارزش های زیست محیطی 16
1-8-2-1 آلودگی های زیست محیطی 17
1-8-2-2 تقلیل منابع طبیعی 17
1-8-2-3 نتایج فیزیکی سفرهای گردشگری 18
1-8-3 آثار اجتماعی توریسم 19
1-8-4 آثار اقتصادی توریسم 21
1-8-5 ابعاد سیاسی توریسم 22
1-9 اکوتوریسم، تعاریف و مفاهیم 23
1-9-1 مقدمه 23
1-9-2 مفاهیم، تعاریف و مصادیق اکوتوریسم 24
1-10 اهمیت اکوتوریسم 27
1-11 اهداف اساسی اکوتوریسم و ویژگی های آن 27
1-12 اصول اکوتوریسم 28
1-13فرصت ها و تهدیدهای اکوتوریسم 30
1-13-1 فرصت های بالقوه اکوتوریسم 30
1-13-2 تهدید های بالقوه اکوتوریسم 38
1-14ویژگی اکوتوریست ها و انواع آن 40
1-15پایداری محیطی و توسعه پایدار 42
1-15-1 معماری پایدار 42
1-15-2 طراحی پایدار 43
1-15-3 اصول اولیه طراحی پایدار 44
1-15-3-1 درک محیط 44
1-15-3-2 ارتباط با طبیعت 44
1-15-3-3 درک تأثیرات محیطی 44
1-15-3-4 روند مشارکتی طراحی 44
1-15-3-5 درک مردم 45
1-16 دو نمونه از فناوری های معماری پایدار 45
1-16-1 فناوری دیوار سبز Green Wall/ 45
1-16-2 سیستم پانل های شبکه ای مدولار 47
1-16-3 سیستم های کابلی و شبکه توری سیمی 47
1-16-4 دیوار زنده Living Wall / 50
1-16-5 دیوار زنده ی غیرفعال Passive Living Wall/ 51
1-16-6 دیوار زنده ی فعال Active Living Wall/ 53
1-16-7 دیوار گیاهی پاتریک بلان Mur Vegetal/ 54
1-16-8 دیوارهای سبز محوطه سازی Landscape Walls 55
1-16-9 جمع آوری آب باران از پشت بام ها (سطوح عایق آماده) 55
1-17 اکوتوریسم پایدار 58
1-18 برنامه های محوری برای توسعه پایدار اکوتوریسم 60
1-19 الگوی اکوتوریسم پایدار 60
1-20 نگاهی به صنعت اکوتوریسم در ایران 61
1-20-1 مقدمه 61
1-20-2 جاذبه های مختلف گردشگری و اکوتوریسم در ایران 64
1-20-3 جاذبه های اکوتوریستی ایران 67
1-20-4 چالش های اکوتوریسم در ایران 72
1-20-5 فرصت های توسعه اکوتوریسم در ایران 73



-1 واژه شناسی توریسم
واژه « توریسم » از کلمه فرانسوی tour به مفهوم سیر کردن ، طی طریق و چرخش برگرفته شده است و گردشگری ، جهانگردی ، سیاحت و تفریح از دیگر واژه های معادل توریسم هستند . توریسم در عمل ، علمی است میان رشته ای که با جغرافیا ، محیط زیست ، معماری ، کشاورزی ، فضای سبز ، بازاریابی ، تاریخ ، حقوق ، تربیت بدنی ، تجارت ، بازرگانی ، حمل و نقل ، هتل داری و مدیریت رستوران ، جامعه شناسی ، اقتصاد ، روانشناسی و علوم سیاسی در ارتباط است . (موثقی،1392)
1-2 تعریف توریسم
در مورد این که صنعت توریسم و جهانگردی در محتوای خود به چه تعاریفی متکی است متذکر می شویم که برخی نهادهای بین المللی و همچنین دانشمندان و محققان دست اندرکار تعاریف ذیل را از توریسم به عمل آورده اند :
1. توریسم عبارت است از : « مجموعه فعالیت های افرادی که به مکان های خارج از محل زندگی دائم خود به قصد تفریح و استراحت و انجام امور دیگر مسافرت می کنند و بیش از یک سال در آن مکان نمی مانند ( تعریف سازمان جهانی جهانگردی در سال 1993 که توسط کمیسیون آمار ملل متحد نیز پذیرفته شد )
2. برخی توریسم را به « مجموعه فعالیت های مرتبط با افرادی که به محلی غیر از محل اقامت دائم خود به مدت حداکثر یک سال و با هدفی غیر از کسب درآمد از طریق اشتغال و به منظور تفریح ، گذران تعطیلات و ... سفر می کنند » اطلاق می نمایند ، این تعریف مشخصاً بر سه شرط مکان ، زمان و هدف تأکید دارد .
3. برخی به جای تعریف توریسم ، شخص سفر کننده ( توریست) را به نقد کشیده اند . از نظر این دسته « توریست کسی است که کشوری غیر از کشور محل اقامت دائم خود را موردبازدید قرار دهد مشروط بر این که بازدید به منظور احراز شغل و درآمد نباشد و حداقل 24 ساعت و حداکثر سه ماه در کشور موردبازدید توقف نموده و مسافرت او به جهات ذیل باشد : گذران تعطیلات ، تفریح ، استراحت ، معالجات پزشکی ، زیارت و عبادات مذهبی ، ورزش ، بازدید از خویشاوندان ، مأموریت و شرکت در کنفرانس ها و ... »
4. برخی نیز توریسم را سفری موقت و کوتاه مدت به منطقه ای خارج از محل کار و سکونت دائمی خود با هدف سیر و سیاحت تعریف کرده اند.
5. عده ای مانند لیپر ، توریسم را از منظر ارتباط توریست با عناصری چون اقتصاد ، مقصد ، سرویس های حمل و نقل و کشورهایی که توریست از آنجا که آغاز به مسافرت می کنند تعریف نموده اند چرا که برای تشکیل یک سفر توریستی وجود این عوامل مرتبط به هم ضروری است . در بررسی این شاخص به تعاملات فرهنگی ، اقتصادی ، جامعه و محیط زیست با شخص توریست و سازوکار توریسم برمی خوریم که خبر از ارتباط گسترده عناصر مقوم گردشگری دارد. (موثقی،1392)
6. به رغم برخی ، توریسم مبتنی بر عوامل چندی است که عبارتنداز :
الف) توده ها و سیاست های گردشگری که شامل سیاست های انقباضی یا توریسم ستیزی یا سیاست های انبساطی یا توریسم پذیری است.
ب) توریسم یا گردشگر
ج) دست اندرکاران خدمات و کالاهای ضروری توریست ها
د) جوامع میزبان یا میهمان پذیر ، تنوع فرهنگ ها و جاذبه های توریستی
که نقش آخری به لحاظ ارتباط با سیستم حمل و نقل ، واحدهای خدمات توریستی ، جاذبه های تفریحی ، رستوران ها ، هتل ها ، متل ها و سوئیت ها و واحدهای تبدیل ارز خارجی از همه پررنگ تر است . (موثقی،1392)
7. برخی توریسم و گردشگری را از منظر اقتصادی تعریف کرده و اذعان داشته اند : توریسم عاملی برای افزایش درآمدهای ارزی و مالیاتی بالاتر به جهت سازماندهی اقتصاد سرزمین های میزبان است ، به عبارت دیگر ، توریسم به مجموعه ای از خدمات ، صنایع و فعالیت هایی اطلاق می شود که با کسب تجربه در سفر توأم است . در عین حال ، آن دسته از فعالیت هایی که با توریست ها در ارتباط است ، از جمله : برنامه ریزی انجام مسافرت ، انتقال مکان از یک کشور به کشور دیگر ، اقامت و خرید و بازدید و سرگرمی ها ، بازی ها ، کارناوال ها ، جشن های خیابانی ، همه در حوزه توریسم قرار می گیرند (رنجبریان،1388). برخی توریسم را از جهت موفقیت آن تقسیم کرده اند ، بدین ترتیب ، توریسم مجموعه ای است گردشگران ، مباحث تجاری ، دول میزبان و جوامع میزبان ، دانشگاه ها و همکاری سازمان های غیردولتی که اهتمام خود را صرف مدیریت و میهمان نوازی از بازدیدکنندگان و گردشگران می نمایند. (Weaver،2000)
در کلیه تعاریف توریسم ، به سه عامل مشتکر بر می خوریم ، که عبارتنداز : تفریحی بودن سفر ، فاصله گرفتن از محیط کار و اقامت و وقت گذرانی و سرگرمی . در برخی حالات ، آشنایی با سنت ها ، فرهنگ ها ، آداب و رسوم و تمدن ملل مختلف از دیگر دلایل آغاز سفر و گردشگری بوده است منهای اهدافی چون کسب درآمد و یا اشتغال به کار ؛ البته ، نتیجه این تجدید روحیه در رونق اقتصادی کشورها نقش بسزائی را ایفاء می کند.(سیمین،1386)
1-3 اهمیت توریسم
صنعت توریسم از تمام ابعاد با دیگر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی متمایز بوده و بیش از همه با بخش خدمات در تعامل می باشد چرا که در این فعالیت عظیم اقتصادی این توریست است که به دنبال یافتن کالا و خدمات از جمله وسایل حمل و نقل با صرفه ، امکانات و کیفیت مدیریت سفر است . در عین حال ، با منافع گوناگونی مواجه است هم از جهت ارائه دهندگان خدمات و هم شخص گردشگر و طبعاً آثار و تبعات فعالیت های توریستی حوزه های مختلفی را شامل می شود. (موثقی،1392)
1-4 اهداف توریسم
سازمان بین المللی جهانگردی اهداف گسترش توریسم را در سه حوزه یادآور شده است :
1. تجارت و بازرگانی
2. تفریح ، سیر و سیاحت
3. دیدار خویشاوندان و آشنایان ، درمان بیماری ها ، زیارت اماکن متبرکه و مذهبی ، تحقیقات علمی ، رقابت های ورزشی ، اکتشافی ، فرهنگی ، بازدید از میراث ملل گذشته و بناهای تاریخی (باستانی) و چشم اندازهای طبیعی که با انجام هر یک از این موارد ، تقرب فرهنگ های بیگانه با هم بیشتر شده و از تنفر و ستیزه جویی که ناشی از جهالت است ، جلوگیری می شود.
مسافرت ، همیشه با نتایج مفید از جمله بهبود سلامتی ، کسب تجربه و مهارت های گوناگون ، تعدیل در رفتارهای سخت گیرانه و گرایش به دوستی توأم است (شالچیان، 1388). برخی از پژوهشگران ، هدف سفرها را گذران اوقات فراغت و بازنشستگی ، دیدار دوستان و خویشاوندان ، تجارت ، ورزش ، مطالعه و بازیابی سلامت و بهداشت جسمی معرفی کرده اند. (سیمین،1386)
ارتقای فرهنگی و اقتصادی دول و ملل میزبان ، کیفیت مطلوب گذران اوقات فراغت توریست ها ، حمایت از محیط زیست و طبیعت و اصلاح کیفیت زندگی در جوامع شهری و روستایی ، از دیگر اهداف توریسم محسوب می شود (موثقی،1392)