دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش| ادبیات نظری و فصل دوم تحقیق پروپوزال

دانلود نمونه مبانی نظری و پیشینه پژوهش , نمونه ای از مبانی نظری تحقیق نمونه پیشینه نظری و تجربی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق , چارچوب نظری تحقیق ,تفاوت مبانی نظری با چارچوب نظری,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

دانلود ppt درمورد بررسی آزادی مالی

دانلود ppt درمورد بررسی آزادی مالی

دانلود ppt درمورد بررسی آزادی مالی در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم4292 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد بررسی آزادی مالی در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

هر ساعت عمر شما چقدر می‌ارزد؟

عمرم را بگیر امنیتم را نه!

استقلال مالی بدون آزادی مالی

آزادی مالی چیست؟

آزادی مشروط به سبک زندگی

چهار شرط کسب آزادی مالی

سه روش کسب پول

 

بخشی از متن

مقدمه

می‌گویند عمر باارزش‌ترین دارایی انسان است اما وقتی یک حساب سرانگشتی انجام می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که بیشتر ما در عمل ارزش چندانی برای عمر خود قائل نیستیم. منظورم مدت‌زمانی که در ترافیک یا با گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنیم نیست، بلکه مقدار عمری است که به‌طور مشخص و با عقد قرارداد سر آن معامله می‌کنیم. آیا می‌توانیم ارزش درخور عمرمان را به آن برگردانیم؟ آیا می‌توانیم کل زمان و عمر خود را در اختیار بگیریم و آن را به نحو دلخواه صرف کنیم؟ آیا امکان دارد دیدار از بستگان، پرداختن به هنر موردعلاقه، راه‌اندازی یک کسب‌وکار دلخواه، مسافرت، تفریح، دیدن فیلم‌ها و مطالعه کتاب‌های موردعلاقه خود را به دلیل کمبود وقت دائما به فردا، آخر هفته بعد، ماه دیگر، سال آینده و دوران بازنشستگی موکول نکنیم؟ خوشبختانه دستیابی به آزادی مالی (financial freedom) می‌تواند همه این‌ها را برای شما ممکن کند.

هر ساعت عمر شما چقدر می‌ارزد؟

اگر شما کارمندی هستید که با حقوق ماهیانه 2400000 تومان موظف به حضور 8 ساعته در پنج روز از هفته در محل کار هستید، هر ساعت از عمر خود را 14000 تومان معامله کرده‌اید. البته ارزش خالص عمر شما کمتر از این است چون زمانی را نیز که صرف رفت‌وآمد به محل کار می‌شود، که شاید برای افراد مختلف از 1 تا 4 ساعت متغیر باشد، باید در نظر بگیرید.

اگر شما کارمندی هستید که با حقوق ماهیانه 2400000 تومان موظف به حضور 8 ساعته در پنج روز از هفته در محل کار هستید، هر ساعت از عمر خود را 14000 تومان معامله کرده‌اید.

اما اگر تاثیرات منفی از جمله خستگی جسمانی، فرسودگی عصبی، دغدغه ذهنی و غیره را که حضور در محل کار بر سایر اوقات عمر شما می‌گذارد را نیز در این محاسبه وارد کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که ارزش خالص عمر شما بسیار کمتر از مبلغ اولیه‌ای است که محاسبه کردیم. چرا عمر خود را چنین ارزان می‌فروشیم؟ برای این سوال پاسخ عقل‌پسندی وجود دارد.

عمرم را بگیر امنیتم را نه!

کسی مستقیما ما را وادار به آتش زدن به مال عمرمان نکرده است. داشتن درآمدی ثابت مزایای خودش را دارد. شما مطمئن هستید بالاخره آخر ماه حقوقی دریافت خواهید کرد. مشاغل کارمندی برای افرادی که «امنیت» اولین اولویت آن‌ها باشد گزینه خوبی است. هرچند در اقتصاد مدرن امنیت شغلی نسبت به مفهوم سابق آن بسیار تضعیف‌شده است و هرلحظه امکان دارد علیرغم سال‌ها تجربه و سابقه، عذر شما را بخواهند.

ثروت اگر ما را به آسایش نرساند، به چه کار می‌آید؟

بااین‌حال اگر شما از میزان درآمد و شرایط شغل ثابتی که دارید راضی هستید، ارزش عمر شما مشخص است و با محاسبه‌ای ساده شبیه آنچه در بالا انجام دادیم، می‌توانید آن را  برای خودتان محاسبه کنید. آیا از این نرخی که برای عمرتان مشخص کرده‌اید، کاملا راضی هستید؟ اگر پاسخ مثبت است باید به شما تبریک گفت. اما در غیر این صورت شاید توصیه‌های ما در ادامه این مقاله بتواند به شما کمک کند که ارزش عمر خود را بالاتر ببرید یا حتی مجبور نباشید سر باارزش‌ترین دارایی خود با کسی معامله کنید. چرا نباید مالک و صاحب‌اختیار تمام و کمال عمر خود باشید؟

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس آنسوف

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس آنسوف

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس آنسوف در 27 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم4122 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس آنسوف در 27 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

ماتریس آنسوف چیست؟

مزایای ماتریس آنسوف

محدودیت های ماتریس آنسوف

استراتژی های ماتریس آنسوف

میزان ریسک هر کدام از استراتژی های ماتریس آنسوف چه قدر است؟

پیش نیازهای ماتریس آنسوف

زمان مناسب استفاده از ماتریس آنسوف

 

بخشی از متن

مقدمه

ایگور آنسوف حدود 50 سال پیش ماتریس Ansoff را طراحی کرد اما تجارت ها و انستیتوهای آموزشی هنوز هم از این ماتریس برای تصمیم گیری و تدوین استراتژی های مارکتینگ استفاده می کنند. امروز می خواهیم با نگاهی عمیق ماتریس آنسوف یا انسف را مورد بررسی قرار دهیم.

ماتریس آنسوف چیست؟

ماتریس آنسوف (Ansoff Matrix) یا فرصت استراتژیک (Strategic Opportunity) یک چهارچوب برای برنامه ریزی استراتژیک به شمار می رود که در زمینه تصمیم گیری یا توسعه استراتژی های رشد به کسب و کارهای مختلف کمک می کند.

این ماتریس در حقیقت 4 گزینه استراتژیک کاربردی را به صاحبان کسب و کار ارائه می کند و میزان ریسک مربوط به هر یک را نیز در اختیار آنها قرار می دهد. این ماتریس یک ماتریس 2×2 می باشد و دارای 4 استراتژی عمومی است که هر کدام را می توانید بر روی کسب و کار خود اعمال کنید.

همچنین میزان ریسک پیشفرض هر 4 استراتژی را به صاحبان کسب و کار نشان می دهد. این ماتریس در برخی از منابع با نام شبکه گسترش محصول/بازاریابی (Product/Marketing Expansion Grid) نیز شناخته می شود.

مزایای ماتریس آنسوف

ماتریکس آنسوف مزیت های بسیاری دارد که عبارتند از :

•           روشی آسان برای بحث در مورد گزینه های موجود در اختیار شما قرار می دهد.

•           برای طبقه بندی گزینه های استراتژیک و ارزیابی ریسک بسیار مفید است.

•           این ماتریس را می توان به عنوان ابزاری سازمانی یا فردی (مانند بازاریابی) مورد استفاده قرار داد.

•           درک و فهم این ماتریس بسیار ساده است.

•           این ماتریس رویکردی رشد گونه دارد و برای کمک به توسعه و تمرکز بیشتر کسب و کار طراحی شده است.

•           ریسک های موجود را شناسایی کرده و از رسیدگی به آنها اطمینان حاصل می کند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس جنرال الکتریک

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس جنرال الکتریک

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس جنرال الکتریک در 43 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات43
حجم5728 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد بررسی ماتریس جنرال الکتریک در 43 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

واحد استراتژیک کسب و کار چیست؟

آشنایی با ابزار

مزیتهای مدل

محدودیتهای مدل

مقایسه ماتریس جنرال الکتریک با ماتریس گروه مشاوران بوستون

نحوه استفاده از مدل

 

بخشی از متن

مقدمه

وقتی که کسب و کار بزرگ می‌شود، به طور خودکار در مراحل رشد خود، در محصولات و خدمات تنوع ایجاد می‌شود و نتیجه‌اش این می‌شود که مالکان یا مدیران ارشد آن کسب و کار نیاز شدیدی به ایجاد یک «سازمان مادر» برای راهبری تمام کسب و کارها را احساس می‌کنند. یکی از انتظاراتی که از این سازمان می‌رود این است که بتواند «فرزندان» یا همان کسب و کارها را به گونه‌ای مدیریت کند که سودآوری مجموعه بنگاه افزایش داشته باشد.

گاهی اوقات یک کسب و کار قدرتمند است و باید آن را شناسایی کرده و سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به عنوان مرکز سودهای شگرف انجام دهیم تا مزیت رقابتی آن حفظ شده و یا بهبود یابد و یا اینکه در مدل کسب و کار برخی دیگر، تغییرات اساسی داد. یک تصمیم در سطح سازمان مادری یا همان بنگاه، تصمیمی است که در پی آن تغییرات زیادی در مجموعه موجود ایجاد خواهد کرد. سوال اینکه از کجا بدانیم این تصمیمات درست هستند؟ در پاسخ می‌توان گفت یکی از ابزارهای کارآمد و مشهور در این زمینه چارچوب جنرال الکتریک است. این چارچوب، یک ابزار طراحی استراتژی است که رویکرد نظام‌مندی را برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری‌ در واحدهای استراتژیک کسب و کار ارائه می‌دهد. از آنجاکه واحد استراتژیک کسب و کار (Strategic Business Unit) یک موضوع کلیدی در اینجا است، ابتداء به این موضوع می‌پردازیم که این واحد چیست؟ 

 واحد استراتژیک کسب و کار چیست؟

منظور از واحد استراتژیک کسب و کار (Strategic Business Units - SBUs) مراکز سود در قالب شرکت یا مرکز یا موسسه است. این ماتریس از این لحاظ که در یافتن راهکارهای استراتژیک سودمند واقع می‌شود، معروف است.  به طور معمول خطوط تولید و محصولات را هم می‌توان به عنوان واحد کسب و کار تلقی کرد. توجه داشته باشید، اگرچه از این ماتریس برای کسب و کارهای هلدینگ استفاده می‌شود، اما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر یک محصول یا خط تولید دارید، از این ماتریس برای ارزیابی واحد کسب و کار استفاده کرده و سعی کنید راهکارهای پیشنهادی آن را در محتوای کسب و کار خود عملیاتی کنید.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود ppt درمورد بررسی هرم دانش

دانلود ppt درمورد بررسی هرم دانش

دانلود ppt درمورد بررسی هرم دانش در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم4022 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیدانلود ppt درموردx
دسته بندیدانلود ppt درمورد

توضیحات کامل

دانلود ppt درمورد بررسی هرم دانش در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت دانلود ppt درموردx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

نقش هوشمندی در هرم دانش

 کشف دانش از پایگاه‌های داده

فرآیند استاندارد بین صنعتی برای داده‌کاوی

نتیجه‌گیری

 

بخشی از متن

مقدمه

ایکاف ارقامی را می‌دهد که باید به آن را چندین بار خواند و در موردش فکر کرد: «به طور متوسط 40% ذهن انسان از داده، 30% اطلاعات، 20% دانش و 10% فهم پر شده و عملاً هیچ‌گونه خردمندی وجود ندارد.». در حالیکه خرد یا بینش حاصل از آن محتوای اصلی تصمیم‌گیری‌های کسب و کار را تشکیل می‌دهد. به کرات شنیده‌ایم که گفته می‌شود داده‌ها ما را محصور کرده به طوری‌که تصمیم‌گیری‌های اشتباه نه از نبود اطلاعات، بلکه از ازدحام بیش از حد آن ناشی می‌شود. سوال اینجاست که در این شرایط چه می‌توان کرد؟ یکی از الگوهای معروف در زمینه اطلاعات، هرم دانش است. مطمئنماً یک دید کلی در مورد آن دارید. در اینجا ابعاد آن را تا جای ممکن تشریح کرده و نقش آن را در ایجاد بینش تجاری تبیین می‌کنیم.

معمولاً به اطلاعات به صورت سلسله مراتبی نگاه می‌شود که بترتیب شامل داده-اطلاعات-دانش-خرد است و به آن الگوی DIKW نیز گفته می‌شود که یک الگوی مشهور در این زمینه محسوب می‌شود.

این سلسله مراتب با عنوانهای مختلفی از قبیل «سلسله مراتب دانش»، «سلسله مراتب اطلاعات» و «هرم دانش» نامیده می‌شود که یکی از مدلهای شناخته شده در ادبیات علمی است. (رولی، 2007 ، 163) و اجزای آن شامل موارد زیر است:

1.         داده‌. فرض بر این است که بسیاری از موضوعات جهان هستی دارای خواص قابل مشاهده است و داده‌ها نمایش نمادین این خصوصیات قابل مشاهده است. نمونه اصلی از اطلاعات و دستیابی به اطلاعات توسط سیستمهای اتوماسیون ارائه می‌شود. به عنوان مثال، ایستگاه اتوماسیون صنعتی یک کارخانه تولیدی به صورت خودکار کنترل‌های عملیاتی تولید را از طریق ابزار دقیق و ابزارهای برقی انجام می‌دهد. دما، فشار، جریان، ارتعاش و سایر پارامترهای سایت تولید را ثبت و مطابق با الگوهایی که راهبر سیستم به آن داده است، این پارمترها را در محدوده مجاز حفظ می‌کند. ایکاف می‌گوید: داده‌ها نمادهایی هستند که بیانگر خصوصیات اشیاء، رویدادها و محیط آنها هستند. آنها دستاورد «مشاهده» هستند. مشاهده‌ای که با هدف سنجش انجام می‌شود. البته فناوری‌های سنجش و ابزار دقیق، بسیار پیشرفته است.

2.         اطلاعات. سطح بعدی اطلاعات است. داده‌های مرتبط و مهمی که پردازش و معنی‌دار شده و انتظار می‌رود قابل استفاده باشند. با پردازش داده و تبدیل آن به اطلاعات، به سوالاتی از قبیل «چه کسی»، «کجا»، «کِی» یا «چقدر» پاسخ داده می‌شود. در این هنگام، طبیعی است که داده به اطلاعات تبدیل می‌شود. داده به خودی خود تا زمانی که به یک شکل قابل استفاده تبدیل نشود، هیچ فایده‌ای ندارد. در نتیجه، تفاوت بین داده و اطلاعات در کاربردی بودن آن است نه ساختاری. به عبارت دیگر اطلاعات از نظر سازه‌ای همان داده‌ها هستند فقط می‌توانند به سوالات جواب روشنی بدهند. اگر اطلاعات را داده‌های تفسیر شده تلقی کنیم، ضرورتی ندارد که همان لحظه احصاء شوند. برای مثال در پاسخ به سوال مدیری که می‌پرسد میانگین تولید روزانه خرداد ماه چقدر بوده؟  می‌دانیم که مقدار تولید در هر روز به صورت جداگانه ثبت شده است. با پردازش داده‌های جداگانه می‌توانیم متوسط تولید روزانه در 31 روز خردادماه را به دست آوریم. می‌دانیم پردازش داده‌ها برای تولید اطلاعات باعث می‌شود که حجم آنها کاهش یابد. زیرا در مورد مثال خودمان، بخش زیادی از داده‌های تولید روزانه چون برای خرداد نیستند، کنار گذاشته می‌شوند و دیگر اینکه با میانگین حسابی ساده بین 31 مورد تنها به یک عدد مشخص می‌رسیم. از این رو می‌توان گفت که «اطلاعات، همان داده‌های ساده و فشرده شده هستند». کمک سیستم‌های اطلاعاتی به ما این است که داده‌ها را تولید، ذخیره، بازیابی و پردازش می‌کنند. اغلب اوقات پردازش آنها ریاضیاتی و آماری است.

3.         دانش. سطح بعدی دانش است. اغلب این سطح را با عناوینی چون «دانش فنی» یا «مهارت» می‌شناسند. ایکاف می‌گوید دانش، فرد را قادر می‌سازد اطلاعات را به نقش کنترل کننده ارتقا داده و آنها را به دستورالعمل و رویه‌های اجرایی تبدیل کند. دانش عبارت است از «آگاهی از چگونگی» یا همان فوت و فن. مثلاً آگاهی از چگونگی کار کردن یک سیستم یک فن یا دانش کاربردی است. این همان چیزی است که امکان تبدیل اطلاعات به دستورالعمل و رویه‌ها را فراهم می‌آورد و کنترل یک سیستم را امکان‌پذیر می‌کند. کنترل یک سیستم یعنی اینکه آن سیستم کارآمد باشد.

4.         خرد. در راس هرم، سطح خرد وجود دارد. مقوله‌ای که به نظر می‌رسد بحث محدودی در مورد آن وجود دارد. در حالی که به طور سنتی خرد به عنوان یک لایه در این هرم تلقی می‌شود، اما کمتر کسی به آن پرداخته است. شاید به این دلیل که برای رفع مشکلات کسب و کار کمتر به آن نیاز داریم! ایکاف بدون اینکه خرد را تعریف کند، نحوه کار کردن آن را توضیح می‌دهد: خرد، ارزش را افزایش می‌دهد، که به قضاوت ذهنی نیاز دارد. برآرود میزان ارزش یک چیز، مستقل از فرد نیست. ارزشهای اخلاقی و زیبایی‌شناختی، موضوعاتی منحصربفرد و شخصی هستند.

مکانیزم‌هایی که خرد را ایجاد می‌کنند، هرگز خودکار نمی‌شوند و مستقل نخواهند بود یعنی حتماً قضاوتها و ترجیحات فرد در آنها داخل می‌شود. چه بسا که این خرد، که برای دستیابی به آرمانها و پیگیری آرمانها ضروری است. این ویژگی باعث می‌شود که انسان را از ماشین متمایز شود. نکته مهم اینجاست که سه لایه پایین هرم، احتمال دارد که توسط کامپیوترها ضبط و دستکاری شود، اما در سطح خرد به یک بازیگر انسانی نیاز است. آن بازیگر خارج از سیستم DIKW و خارج از قلمرو عملیات محاسباتی و رایانه است. بنابراین، خرد که در راس هرم قرار دارد، بالاترین سطح ساختارهای منطقی و محاسباتی نیست، بلکه سطوح پایین سیستم‌های انسانی و ترجیحات آنها است.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود