خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه ادبیات تعلیمی و اندرزنامه نویسی با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد
تعداد صفحات | 14 |
حجم | 25/111 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
تعلیم باب تفعیل عربی است به معنای اموزش دادن )دادسیما 1385: ص 30).در اصطلاح ،ادبیات تعلیمی یکی از مهمترین و قدیمی ترین انواع ادبی است که هدف اصلی ان اموزش است . این اصطلاح از بدو پیدایش به دو معنای خاص و عام به کار رفته است ، در گذشته معنای خاص ان بیشتر مورد توجه بوده است اما بعد ها معنای عام ان اهمیت فوق العاده ای یافته. ادبیات تعلیمی در معنای خاص خود شامل دستور العمل هایی بوده که به اموزش یک فن یا هنر خاص اختصاص داشته است. قدیمی ترین نمونه از این دست ، شعری از هسیود یونانی (قرن هشتم قبل از میلاد) است که تجربه های خود را در کشاورزی به برادر خود می اموزد ویرژیل شاعر رومی نیز منظومه ای دارد که موضوع ان چگونگی اداره مزرعه و نگهداری از ان است . این نوع ادبیات در زبان فارسی نیز نمونه هایی دارد از جمله :" نصاب الصبیان" ابونصر فراهی در لغت، دانشنامه سیری در دارو شناسی و طب.
فهرست مطالب
2-1- ادبیات تعلیمی 8
2-2- نخستین شاعران حکمت و تعلیم 10
2-3- علم اخلاق 11
2-4- رابطه ادبیات و اخلاق 13
2-5- پیشینه اندرزنامه نویسی 15
2-5-1- انواع گوناگون اندرزنامه ها 18
2-5-2- اندرزنامه و اندرزنامه نویسان 19
2-5-3- جایگاه اخلاق در اندرزنامه نویسی و آثار تعلیمی(قابوس نامه و سیاست نامه)
منابع