•   
  •   
  •   
  •   
  • ترجمه مقاله بررسی پیرامون انواع پل ها و ساختارشان Bridges Construction
    دسته بندی عمران
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 177 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 33
    ترجمه مقاله بررسی پیرامون انواع پل ها و ساختارشان  Bridges' Construction

    فروشنده فایل

    کد کاربری 4269

    اصول

    سه نوع اصلی از پلها موجودند:

    • پل تیری
    • پل قوسی
    • پل معلق

    تفاوت عمده ی این سه پل در فاصله دهانه ی پل است. دهانه, فاصله ای است بین پایه های ابتدایی و انتهایی پل, اعم از اینکه آن ستون, دیوارهای دره یا پل باشد. طول پل تیری مدرن امروزه از 200 پا (60متر) تجاوز نمی کند. در حالی که یک پل قوسی مدرن به 800 تا 1000 پا (240 تا 300 متر) همو می رسد. پل معلق نیز تا 7000 پا طول دارد.

    چه عاملی سبب می شود که یک پل قوسی بتواند درازای بیشتری نسبت به پل تیری داشته باشد؟ و یا یک معلق بتواند تقریباً تا 7 برابر طول پل قوسی را داشته باشد. جواب این سوال زمانی بدست می آید که بدانیم چگونه انواع پلها از دو نیروی مهم فشاری و کششی تاثیر می پذیرند.

    نیروی فشاری نیرویی است که موجب فشرده شدن و یا کوتاه شدن چیزی که بر روی آن عمل می کند می شود.

    نیروی کششی نیرویی است که سبب افزایش طول و گسترش چیزی که بر روی آن عمل می کند, می گردد.

    در این زمینه می توان از فنر به عنوان یک مثال ساده نام برد. زمانی که آن را روی زمین فشار می دهیم و یا دو انتهای آن را به هم نزدیک می کنیم, در واقع ما آن را را متراکم می سازیم. این نیروی تراکم یا فشاری موجب کوتاه شدن طول فنر می شود. و نیز اگر دو سر فنر را از یکدیگر دور سازیم, نیروی کششی در فنر ایجادشده, طولفنر را افزایش می دهد.

    نیروی فشاری و کششی در همه پل ها وجود دارند و وظیفه طراح پل این است که اجازه ندهد این نیروها موجب خمش و یا گسیختگی گردد. خمش زمانی اتفاق می افتد که نیروی فشاری بر توانایی شئ در مقابله با فشردگی غلبه کند. بهترین روش در موقع رویارویی با این نیروها خنثی سازی,پخش و یا انتقال آنهاست. پخش کردن نیرو یعنی گسترش دادن نیرو به منطقه وسیع تری است چنانکه هیچ تک نقطه مجبور به متحمل شدن بخش عمده ی نیروی متمرکز نباشد. انتقال نیرو به معنی حرکت نیرو از یک منطقه غیر مستحکم به منطقه مستحکم است, ناحیه ای که برای مقابله با نیرو طراحی شده و منظور گردیده است. یک پل قوسی مثال خوبی برای پراکندگی است حال آنکه پل معلق نمونه ای بارز از انتقال نیروست.

    پلهای تیری

    How Bridges Work
    by Michael Morrissey
    There's no doubt you've seen a bridge, and it's almost as likely that you've traveled over
    one. If you've ever laid a plank or log down over a stream to keep from getting wet, you've even constructed a bridge. Bridges are truly ubiquitous -- a natural part of everyday life. A bridge provides passage over some sort of obstacle: a river, a valley, a road, a set of railroad tracks...
    In this article, we will look at the three major types of bridges so that you can understand how each one works. The type of bridge used depends on various features of the obstacle. The main feature that controls the bridge type is the size of the obstacle. How far is it from one side to the other? This is a major factor in determining what type of bridge to use, and by the time you are done reading this article you will understand why.
    The Beam Bridge
    A beam bridge is basically a rigid horizontal structure that is resting on two piers, one at each end. The weight of the bridge and any traffic on it is directly supported by the piers. The weight is traveling directly downward.
    Compression
    The force of compression manifests itself on the top side of the beam bridge's deck (or roadway). This causes the upper portion of the deck to shorten.
    Tension
    The result of the compression on the upper portion of the deck causes tension in the lower portion of the deck. This tension causes the lower portion of the beam to lengthen.
    Example
    Take a two-by-four and place it on top of two empty milk crates -- you've just created a crude beam bridge. Now place a 50-pound weight in the middle of it. Notice how the two-by-four bends. The top side is under compression and the bottom side is under tension. If you keep adding weight, eventually the two-by-four will break. Actually, the top side will buckle and the bottom side will snap.


    How Bridges Workby Michael MorrisseyThere's no doubt you've seen a bridge, and it's almost as likely that you've traveled over
    one. If you've ever laid a plank or log down over a stream to keep from getting wet, you've even constructed a bridge. Bridges are truly ubiquitous -- a natural part of everyday life. A bridge provides passage over some sort of obstacle: a river, a valley, a road, a set of railroad tracks... In this article, we will look at the three major types of bridges so that you can understand how each one works. The type of bridge used depends on various features of the obstacle. The main feature that controls the bridge type is the size of the obstacle. How far is it from one side to the other? This is a major factor in determining what type of bridge to use, and by the time you are done reading this article you will understand why. The Beam BridgeA beam bridge is basically a rigid horizontal structure that is resting on two piers, one at each end. The weight of the bridge and any traffic on it is directly supported by the piers. The weight is traveling directly downward. CompressionThe force of compression manifests itself on the top side of the beam bridge's deck (or roadway). This causes the upper portion of the deck to shorten. TensionThe result of the compression on the upper portion of the deck causes tension in the lower portion of the deck. This tension causes the lower portion of the beam to lengthen. ExampleTake a two-by-four and place it on top of two empty milk crates -- you've just created a crude beam bridge. Now place a 50-pound weight in the middle of it. Notice how the two-by-four bends. The top side is under compression and the bottom side is under tension. If you keep adding weight, eventually the two-by-four will break. Actually, the top side will buckle and the bottom side will snap.

    How Bridges Workby Michael MorrisseyThere's no doubt you've seen a bridge, and it's almost as likely that you've traveled over one. If you've ever laid a plank or log down over a stream to keep from getting wet, you've even constructed a bridge. Bridges are truly ubiquitous -- a natural part of everyday life. A bridge provides passage over some sort of obstacle: a river, a valley, a road, a set of railroad tracks... In this article, we will look at the three major types of bridges so that you can understand how each one works. The type of bridge used depends on various features of the obstacle. The main feature that controls the bridge type is the size of the obstacle. How far is it from one side to the other? This is a major factor in determining what type of bridge to use, and by the time you are done reading this article you will understand why. The Beam BridgeA beam bridge is basically a rigid horizontal structure that is resting on two piers, one at each end. The weight of the bridge and any traffic on it is directly supported by the piers. The weight is traveling directly downward. CompressionThe force of compression manifests itself on the top side of the beam bridge's deck (or roadway). This causes the upper portion of the deck to shorten. TensionThe result of the compression on the upper portion of the deck causes tension in the lower portion of the deck. This tension causes the lower portion of the beam to lengthen. ExampleTake a two-by-four and place it on top of two empty milk crates -- you've just created a crude beam bridge. Now place a 50-pound weight in the middle of it. Notice how the two-by-four bends. The top side is under compression and the bottom side is under tension. If you keep adding weight, eventually the two-by-four will break. Actually, the top side will buckle and the bottom side will snap.


    سایت مقاله 

    نمونه پیشینه تحقیق

    نمونه فصل دوم پایان نامه

    دانلود نینجاگرام

    افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام

    دانلود پاورپوینت درسی

    فروشگاه فایل ایران لابی

    تبلیغ رایگان کانال تلگرام

    سایت آگهی رایگان

    ثبت آگهی رایگان

    تبلیغ اینترنتی رایگان

    بروزآگهی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

فروشگاه فایل ,پاورپوینت,پرسشنامه,مدیریت,حسابداری,پیشینه تحقیق,مقاله,دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش

 

آمار بازدید

 بازدیدکنندگان: 2831

تغییر تم سایت

تم های در دسترس

قالب وبلاگ